'******** '*********
gündem   65 başlıkta 80 içerik

•
1
•
1
•
1
•
1
•
1
•
1
•
1
•
1
•
1
•
1
•
1
•
1
•
1
•
1
•
1
•
1
•
1
•
2
•
1
•
1
•
1
•
1
•
1
•
2
•
2
•
2
•
1
•
1
•
1
•
5
•
1
•
2
•
1
•
1
•
1
•
1
•
1
•
1
•
3
•
1
•
1
•
1
•
1
•
1
•
1
•
2
•
1
•
1
•
1
•
2
•
1
•
1
•
2
•
1
•
1
•
1
•
1
•
1
•
1
•
1
•
1
•
2
•
1
•
1
•
1
   1
en son gta'nın yukarıdan görünen 2d versiyonunu oynamışım, üzerinden yıllar geçmiş. internet kafeler çıkmış, çoğalmış, neredeyse hiç uğramamışım evde internet olduğundan. yalnız gtavasiti adını da çokça duyar olmuşum, ne olabilir ki diyorum, üstten görünen gta 1, 2'nin yenisidir. ama o kadar çok bahsediliyor ki, yine de çoluk çocuk işte yeni keşfetmişler diyorum. tesadüfen bir arkadaşın öğrenci evinde rastladım, ağzım açık seyrediyorum. ver dedim lan oynim. biraz oynayıp o helikopter görevine geldim, meşhur. arkadaşın da son birkaç haftasını yiyen ama henüz geçemediği bölüm. çok öncelerden oyuncu olmanın, 92'den bu yana ise pc oyuncusu olmanın, hele o klavyede çok tuş kullandıran eski dos oyunlarının verdiği eğitimle (uçuş simülasyonları vs.) ilk denememde geçmem, arkadaşımın ağzının açık kalması. acemi şansı olmadığı net olsa gerek ki, oyunu daha sonra kendim de defalarca kurup oynadığımda, takılmadan geçtiğim basit görevlerden biridir.
serkan / 20 Ekim 2017 Cuma, 11.30
.
   1
özellikle akşam yemeklerinde zaman zaman beliren şahsi isteğimdir. belki üniversiteyi veya askerliği özlemişimdir, belki o şekilde yemek yemek, herşeyin önümde toplu durması hoşuma gitmiştir, belki hepsi birdendir. ama bulabilirsem öyle tabldot satan, alıcam iki tane, eşimle karşılıklı bi üniversiteye dönücez :)
serkan / 19 Ekim 2017 Perşembe, 15.09
.
   1
aha bu sekilde turkce karakterler kullanmadan yazmaktan sikilanlar için hem türkçe harflerin de ekli olduğu, hem harflerin, hem klavyenin boyutu ayarlanabilen, üzerine istenirse rakamların da sabit bir şekilde eklenebildiği, emojilerin de bulunduğu, konuşarak yazım yapma imkanı da sağlayan, ayrıca çizimle yazanlar için ilgili modu da bulunan, kelime tahmini de yapan, ve son olarak ücretsiz android uygulaması. türkçe klavye diye aranırsa bulunabiliyor. şahsen kelime tahminini kapattım, rakamları sabitledim, harfleri ve klavye boyutunu %120ye çıkardım, inanılmaz rahat yazıyorum, bit kadar harflerle turkce yazamayanlara veya türkçe yazıcam diye basılı tutup kıvrananlara ise acıyorum.
serkan / 17 Ekim 2017 Salı, 14.16
.
   1
tek disketlik versiyonu bundan 24 yıl kadar önce, daha kaliteli HD-15. yıl dönümü versiyonu 9 yıl önce, daha da kaliteli, 20 yıl dönümü HD versiyonu da 4 yıl önce çıkmış olan, sevdiğim oyunlar listesinin başlarında yer alan, out of this world adıyla da bilinen kaliteli oyun. gta v oynayan nesile ne kadar kaliteli geleceği tartışılır ancak dos oyuncuları için neredeyse tartışmasızdır.
serkan / 17 Ekim 2017 Salı, 14.09
.
   1
o "misiniz"i ayıran heralde yüz dükkandan birinde falan görüyorum, görünce çok seviniyorum. ama racon böyle demek ki. belki de birşeyin simgesidir. "bilerek bitişik yazdık, bize ilkokul terk lazım ki maaşını da ona göre vericez, öyle türkçe falan çok bilmesin" gibi mesela, olur mu olur :)
serkan / 17 Ekim 2017 Salı, 14.04
.
   1
yaş 30, lise biteli yıllar olmuş. önce bi kendi büfemi açıcam, ne varsa gıdada var demişsin, borç harç, evdekilerden de almışsın onları razı edip, varsa kiradaki evi sattırıp, ama büfe, olmamış öyle, kolay değilmiş güneşin annacında akşama kadar tost yapmak, temiz tutmak, müşteri memnun etmek. kahvede batak oynarken yandaki konuşanlara kulak kabartmışsın, harita varmış, çok büyük altın sandığı, zaten yakında hemen şurdaki köyde. ama haritayı 150 liradan aşağıya bırakmıyolar. yutmuşsun zokayı. almışsın o bezden haritayı. nasıl yaparız ederiz diye de o elemana sormuşsun. sana elinde aletler olduğunu, bu işleri bırakacağını söylemiş, bi de güzel kürek, kazma ve o define bulma aygıtından satmış, biraz da öğüt vermiş. işte şu şu saatlerde git, jandarma var falan filan gibisinden. yakın arkadaşına koşmuşsun, sonra kamyonetine eşyaları atıp söylenen saatlerde köye. çok uğraşmışsınız ama define mefine yok. bir de yakalanıp kamyoneti de kaptırmışsınız. ama inatçısın, illa kendi işini yapacaksın, çok zengin olacaksın, sana yakışır mı sanayide çıraklık, güvenlik görevlisi olmak, garsonluk falan? biraz gitar falan biliyodun hani akdeniz akşamları falan. gidip ucuzundan bi gitar almışsın. "paslanmışız ama iş yaparız" diye oturmuşsun başına, akor toplamışsın sağdan soldan, o "akdeniz akşamları"ndan girip devam etmişsin yeni şarkılar falan. yalnız sende Am G falan gibi basit akorlar var, yok ki bi Bb5. onu da bildiklerinle yedirip çalarsın zaten barda kim sallayacak onu. arkadaşlarına da çalıyorsun, kimse demiyor ki "akor geçişlerinde bekliyon, ayrıca sesin de uymuyo, ritm zaten yok, bi de sesinin uymamasını geçtim, çirkin lan sesin, kusura bakma ama". "güzel abi, uğraşırsan olur" diyolar ne desinler. acı gerçek deneme için bara gittiğinde, heyecan da işin içine girdiğinde kendini gösteriyor ki yok. artık o barın çıkışında şöyle "bizimle çalışmak istermisiniz?" yazan dükkanları not al, yarın geldiğinde ihtiyacın olacak. yok mu? e o zaman otur bara, kazı kazancı gelene kadar biraz beklersin, belki öyle olur.
serkan / 17 Ekim 2017 Salı, 13.58
.
   1
var evet. fark etmemiş olan varsa daha dikkatli yaklaşsın. belki birkaç, belki 10'a yakın özellik bir insanda birleşiyorsa, diğer kişi için o insan iyidir, veya kötüdür. çok ilginç bir şekilde bu insanların huylarıyla benzer huylara sahip olan insanlar için de benzer huylardaki insanlar iyi veya kötü oluyor. tam tersi huya sahip olanlar için ise tam tersi geçerli oluyor. anlatmak istediğim biraz zor birşey, o yüzden tek seferde anlatamam ama şu değil kesinlikle. yalan söyleyenler iyidir demez kimse. ama bir insan, surat yapısı x şeklinde olan birisine kafadan "kötü bir insan" yaftasını iç dünyasında yapıştırabilir. veya sadece surat yapısı yeterli değildir, surat yapısı + ses tonu + gülüşüdür. aynı aileden gelen kişi için aynısı geçerli olmayabilir. ama aynı arkadaş grubundan geliyorlarsa geçerli olması daha muhtemel ama gerekli değil. gözlüklü olması bile yeterli olabiliyor bazıları için iyi veya kötü demek için, eğitim seviyesinin yüksek olması veya düşük olması yeterli olabiliyor yine iyi veya kötü demek için. çirkin olması aynı şekilde ne yazık ki "kötü" demek için geçer sebep olabiliyor. onunla benzer karakterde veya çok iyi anlaşan insan için de aynı durum geçerli oluyor. niye lan? bi konuş, düşüncelerini dinle. tamam, yakışıklı/güzel ve temiz olması önden ve inceden bi düşünce yaratıyor olabilir kafanda ama güzel kızlar gördüm ben, konuştuğumda içi bok olan. belki hepimiz yapıyoruzdur ama ayırabilmek, koparabilmek önemli bu düşünceden kendimizi.
serkan / 17 Ekim 2017 Salı, 13.46
.
   1
her liseli grupta en az bir tane var bundan biliyorum. adanmışlık seviyesi değişik olabiliyor ama var. mesela ısrarla pul toplayan var benim tanıdığım. veya eski filmler, çok eski ama, sessiz filmler falan. "lan ne bunlar nası izliyon bunları?" da denilemiyor ortamın sanatsal durumundan dışlanmamak adına, bu arkadaş ufak bir yüceltiliyor o zamanlar ve kendini tümden eski filmlere adıyor, gaza geliyor. en eski filmleri arayıp buluyor, taş devri filmleri artık, bilmemkaç kilo kameranın sağa sola hareket ettirilemediği için sandala koyulup (düşün, tekerlek icadı yok :P) denizde sola doğru götürülerek çekim yapıldığı filmleri izliyor. ben de izledim onu, ders sırasındaydı. veya fotoğrafçılık. ama çok eski makinelerle, dijital değil. kendine evde stüdyo kurup tab ediyor falan. ya da geleneksel çince öğrenmeye veriyor kendini, ki büyük ihtimalle bırakıyor uzun süre sonra. veya kick boks. uzun süre dayanıp sonra o da bırakıyor. bazıları da bırakmıyor. kendini adadığı şeylerin yanına değişik birkaç şey daha ekliyor, atıyorum, ilginç bir çalgı çalmak, onu öğreniyor. eski dildeki kelimeleri öğrenip onlarla konuşmaya zorluyor kendini. veya daha değişik hobiler olabilir; ahşap sanatı, tango, yoga, ebru, hattat, ney çalmak. şimdi bazıları bunu ortamlardan kız düşürmek için de kullanıyor, kimse yalan konuşmasın. bazılarınınsa amacı, tek amacı: farklı olmak. lisede aldığı o gaz içinde büyüyor büyüyor, daha çok gaz verilsin istiyor, çünkü çok hoşuna gitmişti. bunların her türlü mekanı deneyip özellikle izbe ama çayı, yiyecekleri güzel olanları not edenleri de var. tanıdıklarını özellikle oralara götürüp "bak girişte hoş bir mekan değil gibi ama en güzel çayı ben istanbul'da burada buldum, her akşam uğrak yerimdir" gibi farklılaşma çabaları da ünlüdür. başına gelen vardır mutlaka. çay, yiyecek, içecek veya işte orada ne ünlüyse, kokoreç falan artık, aslında çok da bir özelliği yoktur, belki biraz değişiktir, ilginçtir, ama ya hiç yoktur, ya da çok yoktur. aslında farklısınız biliyo musunuz. sizden çok yok, o yüzden farklısınız. çok olmayın da zaten :)
serkan / 17 Ekim 2017 Salı, 13.29
.
   1
sorgulamayan, empati kurmayan, belki de sorguladığını/empati kurduğunu düşünen ama yeteri kadar yapamayan -ve farkında olmayan- insandır. mesela kendisine göre x durumunda yapılması gereken y iken karşısındakinin z yapıyor olmasını bir türlü kabullenemez, çünkü y'yi bir kere kabul etmiştir, bağlanmıştır. "acaba z'yi denesem, deneyimlesem, tahayyül etsem, belki öylesi daha iyi olur benim için, veya en azından zarar çıkmaz" gibi bir düşünceye getiremez kendisini. düşüncelerini her ortamda savunur, ama "aslında olabilir, onu da bir denemek lazım" gibi bir söz söyleyemez, çünkü kodunda yoktur. varsa da silik vardır, ortamın havasından rahatsız olup kaçmak için kullanır en fazla. mesela şahsen kendi gerçeklerimin tek gerçek olduğunu düşünmüyorum. başka gerçekler, benimkinden daha iyileri de olabileceğini düşünüyorum. ufak bir paradoks da yaşamıyor değilim zira eğer kendi gerçeklerimin tek gerçek olduğunu düşünüp onlara sıkı sıkıya bağlı kalsam belki de daha keyifli, daha rahat bir hayat süreceğim. kafamda bir kozmik anafor, binlerce düşünce dolanıp duracağına kaldırım taşları olacak üzerlerinde kurallarımın yazılı olduğu. ama tercih tabi hep bunlar. ben kafamda jüpiterle dolaşmayı kaldırım taşına tercih ediyorum. tersini düşünen arkadaşlar. bunu da bir deneyin. zordur, başlarda biraz yorar, ama ulaşabilirseniz, sonucu güzeldir. + birşey kaybetmez, aksine kazanır, istediğiniz dakika eski versiyonunuza geri dönebilirsiniz.
serkan / 15 Ekim 2017 Pazar, 22.55
.
   1
amiga'lardan başlayıp pc'ye adapte edilen dos oyunu. hala durur bir köşede, hala oynarım. aynı anda iki kişiyi birden oynatabilme özelliğiyle gönüllere taht kurmuş, 8 disketlik need for speed'in ilki daha piyasada yokken sabahlardan akşamlara çok keyifli yarışlar yaptırmıştır bize. hugo ve dinazorus arasında bir yerlerde tv'lerde de tuşlarla oynattırılmışlığı da vardı, hem evimizde oynamış, hem televizyonda izleyip beceremeyenlere kızmıştık.
serkan / 15 Ekim 2017 Pazar, 22.42
.